Szanowni Państwo. Zarząd Ośrodka Sportu i Rekreacji Sp. z o.o. w Miliczu, jako zarządca obiektu Krytej Pływalni "milicka FALA" informuje, że z powodu planowanej przerwy technologicznej w dniach od 08 sierpnia do 5 września 2016r. obiekt będzie nieczynny. Ważne karnety zostaną przedłużone o czas trwania przerwy technologicznej.
Za utrudnienia
Przepraszamy!
Przerwa technologiczna? O co w tym chodzi?
Wielu klientów, którzy w ubiegłym roku w trakcie przerwy technologicznej wstąpiło do obiektu "milickiej FALI" nie mogąc skorzystać z basenu zadało obsłudze obiektu pytanie: – „A po co wy to w ogóle robicie?”
W kilku słowach chcemy odpowiedzieć na to nurtujące Państwa pytanie.
Podczas ubiegłorocznej przerwy technologicznej oprócz usunięcia nieszczelności z pomieszczeń pryszniców, dokonano szeregu prac porządkowych, których nie byliśmy w stanie wykonać w trakcie normalnego funkcjonowania obiektu. Chcąc sprostać Państwa wymaganiom oraz mając na uwadze zalecenia Głównego Inspektora Sanitarnego dotyczące warunków sanitarno-higienicznych oraz jakości wody na pływalniach jesteśmy zobligowani do wykonania szeregu czynności w tym najbardziej czasochłonnej wymiany wody w basenach. To po pierwsze.
Drugim aspektem jest kwiestia usunięcia części usterek wykazanych w audycie, który powstał na zlecenie Urzędu Miejskiego w Miliczu. Jak w nim opisano, ukazuje on szereg wad i usterek głównie powstałych już na etapie projektu i następnie złego wykonania, bądź złego dobrania materiałów. Zakres tych prac podzielony będzie na etapy i w miarę posiadanych środków finansowych będzie realizowany przez kolejne lata.
Zdajemy sobie sprawę, iż jedną z najważniejszych kwestii oprócz bezpieczeństwa jest czystość na basenie. Wytyczne GIS wskazują ile razy w ciągu roku woda w basenie powinna być wymieniana, a niecka czyszczona i dezynfekowana. Właśnie do tego przede wszystkim służy nam przerwa technologiczna, aby w tym okresie doprowadzić nasz basen do prawidłowego stanu. Nadmieńmy, iż pływalnia działa przez okrągły rok 7 dni w tygodniu w trzyzmianowym systemie pracy . Rocznie odwiedza nas blisko 130 tys. osób (wejść).
W trakcie przerwy technologicznej, oprócz gruntownego sprzątania niecek, czyszczona jest też plaża basenowa, myte fasady szklane znajdujące się na dużych wysokościach (do których konieczne jest rozkładanie specjalistycznego sprzętu – a to wymaga czasu), dokładnie sprzątane i dezynfekowane są szatnie, natryski, strefa saun, słowem cały obiekt. W okresie przerwy wykonujemy przeglądy i prace konserwacyjne urządzeń oraz drobne prace remontowe. Jednym słowem robimy wszystko to, czego nie jesteśmy w stanie zrobić gdy codziennie przez obiekt przemieszcza się od 250 – 400 osób.
Teraz odpowiedź na kolejne Państwa pytanie: – „Dlaczego nie możemy skorzystać z basenu skoro woda w basenie już jest?”. Odpowiedź jest prosta… to, że woda już jest w basenach nie oznacza, że woda od razu spełnia kryteria umożliwiające wejście do niej. Po pierwsze musi się nagrzać, a po drugie musi sprostać wymogom Sanepidu (badania bakteriologiczne i chemiczne). Po uzupełnieniu wody w basenie rozpoczyna się proces filtracji, uzdatniania i ogrzewania wody – który z uwagi na jej ilość trwa kilka dni. Po uzyskaniu odpowiednich parametrów wody, dostarczamy próbki wody do badań (Sanepid). Dopiero po wykonaniu tej czynności możemy bezpiecznie udostępnić baseny naszym Klientom – co odbędzie się już 5 września o godzinie 600.